|
|||||
---|---|---|---|---|---|
Liaz navždy!
|
|
||||
|
|||||
|
LIAZ fest 2006
Ve dnech 8.-10. září se uskutečnil již druhý ročník setkání majitelů, řidičů a přátel vozidel Liaz – Liaz fest. Pro pořadatele započal druhý ročník tohoto setkání prakticky okamžitě po skončení toho prvního – zhodnocení účasti, konzultace dobrých i špatných prvků akce a poměrně zásadní rozhodnutí – Liaz fest podruhé – ano či ne? Odpověď byla vcelku jednoznačná – samozřejmě. Ve srovnání s loňským ročníkem se akce zúčastnilo celkem 24 vozidel zn. Škoda-Liaz (oproti 17ti vozům loni). Vzrostl počet zúčastněných tahačů Škoda Xena (letos 5, loni 3), Liaz 18.33/19.33 TBV (loni 1, letos 6) i terénních/dakarských speciálů (loni 2, letos 3). Za těmi však letos nezaostaly ani další zúčastněné stroje. Průběh akce byl podle samotných účastníků velmi vydařený. Již od pátečního odpoledne se na královehradecké letiště začaly sjíždět první vozy, pro které byla (v případě Liazů) vyhrazena část letiště, takže se mezi ně (alespoň během soboty) „nepletly“ žádné nežádoucí vozy západních značek. Po náporu přijíždějících vozů který neustával do časných ranních hodin a pokračoval prakticky celé dopoledne se před jedenáctou hodinou sobotního dopoledne Liazy začaly řadit do kolony spanilé jízdy, která obkroužila celý Hradec a značně zkomplikovala dopravní situaci. Pohled na souběžně jedoucí čtveřici tahačů Xena nebo Liaz TBV byl však jedinečný. Po téměř dvou hodinách se kolona přiblížila zpět k letišti. Během čekání na vjezd zpátky do areálu letiště se (čistě náhodou) ocitnul v poli mezi balíky slámy afrikabus Aleše Paulyho, který bezhlavě (příkop-nepříkop) následován Tomášem Pourem i „Machalovic“ dakarkou umožnil jedinečnou příležitost pro vyfotografování této trojice vozů i mimo pevný povrch silnice. Se nezapomenutelnými slovy Ondry z Liaztrucks týmu „co dokážou dakarky, umím s TBV taky“ se na poli objevila i trojice tahačů TBV, které společně s „dakarkami“ doprovodila zpět na silnici policejní hlídka. Po návratu do areálu byl celý Truckfest v plném proudu. Probíhaly soutěže ve sprintu i jízdě zručnosti, ve které vybojoval výborné místo v kvalifikaci i hrdina loňského Liazfestu - Liaz MTS autodopravy Milana Řehořky, který bohužel během nedělních finálních rozjížděk na nejvyšší stupně nedosáhnul. I tak si ale zaslouží patřičný obdiv. Liazfest 2006 byl okořeněn kromě jiného také mnoha doprovodnými akcemi které sdílel s Truckfestem, mimo jiné vystoupení Jet truck týmu Petera Verhoyena s Holandska s jeho poněkud přeplácaným Peterbiltem a kouřovo-tryskovou show, kterou s vysavačem přikartovaným na točnici vesele parodoval „Kůže líná tým“ s Magnumem Integral. Novinkou letošního ročníku se stala Liaztrucks týmem vyhlášená soutěž o nejkrásnější Liaz Liazfestu 2006. Vybraným (přítomným) účastníkům setkání a dalším přizvaným odborníkům byly rozdány během sobotního odpoledne hlasovací lístky. Po jejich odevzdání byly sečteny body udělené jednotlivým vozům z nichž s velmi těsným náskokem zvítězil tahač Škoda Xena Jarka Mynáře, který obětavě absolvoval jízdu Paříž-Praha, aby se setkání mohl zúčastnit. Zajímavostí je, že krátce před Liazfestem „přehoukal“ Jarek se svojí Xenou na menším moravském truckfestu v soutěži o nejkrásnější zvuk klaksonu i Legendu z Dalja spedu. Gratulujeme! Na druhém místě v soutěži o nejkrásnější Liaz se umístil tahač Škoda Xena řidiče Petra Houdy ze společnosti Audo Viktoria Děčín, který při drobné opravě během posledních dní před víkendem vymontovával ze svého tahače převodovou skříň. Za svým vozem pak na podvalníku přivezl ukázat i další chloubu jejich firmy – vyprošťovací speciál na podvozku Tatra 813 8x8. O třetí příčku se dělily dva tahače 19.33 TBV z nichž jeden patřil Dušanu Švamberkovi z Mělníka, jehož řidič Venca velmi obětavě zásoboval druhý tahač 19.33 TBV pořadatelského Liaztrucks týmu, se kterým třetí příčku sdílel, pojistkami při potížích s elektroinstalací vozidla. S malými odstupy na třetí místo následovaly i další vozy: dakarský speciál Liaz 100.55 Tomáše Poura, tahače TBV „Bohemilk“ a „Carmen“, valník 110 Karla Aleše, Xeny Aleše Suka, Marka Maděry (provozované Vladimírem Šandou) i firmy Machala a další zúčastněné vozy. Nutno podotknout, že aby byla zachována nezaujatost poroty, pořadatelský Liaztrucks tým se hlasování zdržel a názory uvnitř týmu na nejkrásnější Liaz se značně lišily. Jeden z nejkrásnějších vozů (tmavě zelený tahač Liaz 110 Maxi Štěpána Chluma) přijel kvůli „papírovým“ problémům na hranicích kdesi v Rusku až během neděle. Z časových důvodů se akce bohužel nemohl zúčastnit ani velký favorit pan Kozák se svým „nerezovým“ tahačem 18.33 TBV. Pořadatelský Liaztrucks tým se akce zúčastnil s tahačem 19.33 TBV, který týmu ochotně poskytnul sponzor akce – Bazar Roudnice. Velké poděkování patří panu Kalvodovi a celému týmu lidí, kteří nám pomohli vozidlo připravit (opravit a nakonec dopravit zpět do Roudnice). Ačkoli se týmu nevyhnuly drobné problémy (vozidlo bylo po opravě a ještě se vychytávaly drobné mušky především v elektroinstalaci), alespoň ostatním ukázali, že Liazáci nejsou lidé, kteří se bojí zašpinit ruce.
|
© 2006 LIAZtrucks.com |