|
|||||
---|---|---|---|---|---|
Liaz navždy!
|
|
||||
|
|||||
|
Hasičský speciál SDH Doksy
Jde o úpravu nástavby původního RTHP, kterou provedla firma HATECO Pečky v roce 2003. Po zadření původního motoru bylo rozhodnuto o experimentu s výměnou agregátů. Rekonstrukci provedla firma JONÁŠ Mimoň, která má příslušné oprávnění pro přestavby tohoto druhu přímo od výrobce. Prakticky došlo k výměně motoru za MTS (neznám přesné typové označení), původní převodovky za desetistupňovou "AGRO" s náhonem na požární čerpadlo. Musela být namontována přídavná převodovka pro pohon požárního čerpadla, protože výstup z "AGRO" převodovky zabezpečuje pouze 1600 ot.min-1 , ale požární čerpadla pracují v provozních otáčkách 2900 - 4200 ot.min-1 . Dále byl nahrazen původní vzduchový posilovač hydraulickým.
Firma dále provádí i úpravu brzdového systému na dvouokruhový, ale to jsme pro nedostatek finančních prostředků již nerealizovali. Jak jsem psal již na serveru požáry.cz, tak se nám ten motor moc nepovedl, přeci jen to byl již použitý agregát a asi jsem se netrefili při výběru. Další jednotky v Dobranově a ve Sloupu v Čecháh jsou s jízdními vlastnostmi maximálně spokojeni, není problém absolvovat mírné stoupání ustálenou hasic km rychlostí aniž by se motor "zadýchal". Co se týče nákladovosti úprav, tak nástavba stála cca 800 000,- Kč s DPH a úprava agregátů cca 240 000,- Kč. Za text i fotografie děkujeme panu Vladimíru Dedkovi, veliteli JPO Doksy (http://hasici.doksy.com) |
© 2006 LIAZtrucks.com |