|
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ČESKÉ MENU
|
|
|||||||
|
Volvo F89, počátek stavby 6.června 2012 / 6th June 2012 Nastal čas se pohnout. Připravil jsem si základní výkresy, které pro práci budu potřebovat. It is time to move forward. I have finished all the basic drawings I will need for my work. Pak jsem zi začal připravovat průměty dílů, které budu potřebovat pro jejich výrobu. Není to nic nového, pouze metoda kterou jsem odkoukal od Ondry Nadrchala a Samina. Jde přenesení tištěného podkladu na plastovou desku čímž odpadá nutnost předkreslování. Zároveň je tím dost zpřesněná práce - doposud jsem si vše rozkresloval lihovkou s hrotem 05 mm - a navíc jsou všechny přenesené díly stejné, takže mizí variabilita rozměrů způsobená opakovaným (a nepřesným) překreslováním. Zatím s tím laboruju, ale už tohle mi přijde jako podklady dostatečně dobře použitelné pro další práci, takže se zřejmě v nejbližší možné době pustím do výroby prvních dílů a uvidím jak to bude fungovat v praxi. With the drawings being finished I can start with transferring the part projections on the plastic cards. This is nothing new as I have learned this by wathing Ondrej Nadrchal and Samin’s work. This method allows you to transfer the printed reference on a piece of plastic without any need for drawing it by hand without reducing the accuracy. Another advantage is that no matter how many parts you need all are the same and all kinds of variations due drawing by hand are excluded too. This is a good way how to make precise parts without any expensive tool and machines. It’s cheap and effective. This is my first time when using this method but I already do find it useful. I will see how this can be used in practice soon.
12.července 2012 / 12th July 2012 Tak jsem opravdu začal. Samozřejmě rámem. Vyrobil jsem si podélníky a dneska jsem stihnul i výztuhy. Teď přijdou na řadu jednotlivý příčky. So I started...with the chassis of course! I made two frame rails and also the additional rails for the rear part of the chassis. Crossmembers will follow soon.
15.července 2012 / 15th July 2012 První příčka je hotová. Bude za nárazníkem v rámu, takže z ní asi nebude vidět vůbec nic. Je trochu zjenodušená. The first crossmember is finished. It is hidden behind the bumper and I do not think it will be very visible and therefore I simplified it a bit.
Druhá příčka je za převodovkou. Je z jedenácti dílů, z té už asi něco bude vidět, teda pokud není schovaná pod "chodníčkem" za kabinou - fotil jsem auto už bez něj, takže nevím přesně. Byla dost náročná na hlídání geometrie, takže na poslední fotce mi ještě schne vložená mezi podélníky. Teď na ní ještě budu muset doladit pár drobností a vyrobit jemný svary, což bude moje premiéra a musím někde u bojovkářů vykoukat jak na to. Do otvorů samozřejmě ještě přijdou šrouby. The second crossmember is located behind the gearbox. It consists of 11 parts and will be much more visible than the first one. I just hope that the chassis catwalk won’t hide it – the real truck has the catwalk removed at the moment so I can’t verify it. The crossmember geometry is rather difficult and the last picture shows the part drying between the rails. Now it just needs some fine details and welds which is again going to be my first attempt so need to search for inspiration among AFV modelers. The holes will receive screws of course. 18.července 2012 / 18th July 2012 Začal jsem dělat na třetí příčce. Je z těch jednodušších, ale nechám to ještě pár dní schnout, abych to mohl zabrousit a nepropadalo se mi to, poněvadž to lepím Extra Thinem a ne vteřiňákem. I started working on the third crossmember. It is rather simple but needs a few more days of drying before being sanded as I am using Tamiya Extra Thin instead of cyanoacrylate glue.
Pak jsem se zase na chvilku vrátil k podélníkům a předvrtal si do nich důležité otvory, díky kterým bude pak finální lepení rámu v jeden celek snadné a přesné. I moved to frame rails then and drilled some of the holes I will need for the final frame assembly and alignment. This will help me to assemble the frame easily and precisely.
21.července 2012 / 21st July 2012 Zase jsem pokročil. Dodělal jsem třetí příčku a vyrobil i poslední rámovou příčku, která je ze všech nejjednodušší. Pak jsem si ale uvědomil, že má po stranách taky kruhová vybrání a že tak tloušťku rámu neschová úplně dobře (na skutečném autě je příčka dodatečně zesílená, kvůli montáži závěsného zařízení, takže jsem si to podle fotek neuvědomil) a tak jsem znova rozdělal zadní část rámu a prodloužil partii, kde je stojina z desky 0,3mm. Větší tloušťku stojiny v hlavní části rámu se tak schová v místě, kde je do podélníků doplněná výztuha. I made another progress. I finished the third and the last crossmember which was the easiest one. I finally realized that it does not hide the frame rail wall thickness properly so it had to be re-worked.
24.července 2012 / 24th July 2012 Popojeďmež. Pomalu jsem se dopracoval k poslední příčce, na kterou mám hotové některé základní díly a se zbylými se budu ještě prát. Prozatím tedy pár obrázků na kochačku a zbytek až bude nějaký viditelný pokrok. Let’s move forward. I started doing something about the rear suspension crossmember and I have some parts already finished. There are many parts to go so here is just something.
|
"modely kamionů - Jan Rosecký" |