|
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ČESKÉ MENU
|
|
|||||||
|
Volvo F89 15.října 2012 / 15th October 2012
Trvalo to dlouho, ale práce na Volvu se zase rozjela. Nabral jsem trochu inspirace při pobytu u skutečného auta a pustil se do díla. It took some time but I finally started working on my Volvo again. I got a bit of inspiration during my work on the real vehicle so I can work on the small one. Předně, dokončil jsem hlavní příčku zadního zavěšení náprav. Je to poměrně mohutný svařenec s oválným průřezem a dvěma mohutnými vzpěrami, které drží trubkovou vzpěru mezi vahadly jednotlivých kol zadní nápravy. Příčka samotná je z trubky Evergreen a proužků plastiku, boční plechy byly doplněny o resinové nýty Calibre.35. Obě vzpěry byly vyrobeny poměrně komplikovaným způsobem sestaveny z jednotlivých destiček, slepeny a usazeny na příčku s náležitým rozestupem. Mezi ně byla pak vlepena trubka evergreen a na celém dílu jsem naznačil svary tenkou plastovou nití vytaženou nad svíčkou z licího rámečku. Do trubkové vzpěry jsem poté doplnil hřídel z plastové kulatiny pro případ, že bych chtěl zachovat vahadlům pohyblivost. Příčka samotná mi zabrala několik týdnů práce, ale nešlo o žádné vražedné tempo. At first, I have finished the Real axle suspension crossmember. It is rather a complicated welding with oval cross-section and two robust supports that hold the pipe between the rear axle wheel swingarms.The crossmember itself was made of Evergreen pipe and plastic strips, the side plates are piece of plastic card with Calibre.35 rivets. Both supports are quite complicated and were made of pieces of plastic cards assembled together. The finished parts were glued to the crossmember within correct distance. An Evergreen pipe was fitted between the supports. The whole part received welds made of thin plastic fibre melted with Tamiya Extra thin glue. The bottom pipe also received a plastic rod shaft for a case that I would like to make the whole mechanism working. It took me a couple of weeks to complete the crossmember however it was not a deadly pace.
Co se svarů týče, absolvoval jsem malý trénink. Zkoušel jsem miliput, plastovou nit i tmel Tamiya. Nejvíce se mi osvědčila nit. Výsledky se mi vcelku líbily, ale rozhodně s nimi nejsem spokojen a tak budu dál trénovat. Concerning the welds I have to say I had to stop for a little training. I tried Miliput, Tamiya putty and also a fine plastic fibre. The fibre provided me the most satisfying results however I am not completely satisfied with the result and I will be working on this in the future.
V mezičase jsem si připravoval drobnosti. Slepil jsem dva „L“ profily pod příčku, na které je uložená celá hydraulika a vyrobil jsem také držáky hřídele zvedání nápravy a doplnil na ně hlavičky šroubů vysekané z plastové destičky. Podle předkresleného obrysu jsem z destičky vyřezal také plechy, které jsou na příčce zeshora a zespoda navařené. I was working on some details in the meantime. I made the two „L“ profile beams which support the whole hydraulic system and also made the lifting shaft housing and fitted it with screw heads I cut out of plastic card and prepared the horizontal steel plates welded do the upper and lower parts of the crossmember.
Po náročné příčce se mi do výroby vahadel, tvarově ještě složitějších než je celá příčka, příliš nechtělo a tak jsem se rozhodl začít s přípravou drobností pro odlévání. První na řadě byly klouby kardanového hřídele. Postup jejich výroby jsem si vyzkoušel už na Ivecu a tak nebylo příliš o čem přemýšlet. Využil jsem kardan ze stavebnice Volvo F12 a jednotlivé kříže opracoval a do rezervy si připravil ještě druhý kloub, tentokrát ze hřídele KFS. Všechny klouby jsem doplnil hlavami šroubů, vyrobil nové kříže a díly odložil do krabičky. I must admit that I was not much into difficult scratch building of swingarms after finishing the suspension crossmember and therefore I started working on some fine parts that I will have casted later for this and also other future projects. The first ones were the cardan joints for prop shaft. I have already made similar conversion on my Iveco wrecker so there was nothing to think about. This time I used a F12 Volvo prop shaft and cut it into pieces and prepared another one using a resin shaft I have from KFS front drive axle. All parts were fitted with bolt heads and stored safely in a small box.
Toť pro dnešek vše. That is all for today. |
"modely kamionů - Jan Rosecký" |