|
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ČESKÉ MENU
|
|
|||||||
|
Návod: Rychlé tmelení vteřinovým lepidlem Pro názornost jsem připravil jasný a stručný návod na to, jak se dá snadno a rychle používat vteřinové lepidlo ke tmelení Na počátku je vždy nějaký problém. V tomto případě je potřeba v nárazníku Scanie R500 zatmelit spáru, která na skutečném vozidle není a ve stavebnici je tato partie znázorněna špatně. Nejrychlejší způsob je proškrábnout drážku (je-li příliš úzká, bude problém do ní lepidlo vpravit) a vyplnit ji zbytky plastových destiček. Tyto zbytky pak zakápněte vteřinovým lepidlem. Při bližším pohledu je patrné, že na práci bylo použité černé vteřinové lepidlo, v tomto případě typ Loctite 480. Schnutí je možné urychlit nanesením urychlovače schnutí (někdy též zvaného aktivátor). Po vytvrzení lepidla je vhodné zbytky destiček vyčnívající nad povrch odřezat. Čím přesněji spoj začistíme prostým odřezáním výčnělků, tím méně práce budeme mít s broušením. Přebroušením spoj zarovnáme. Ve spáře je dobře patrné, kterou její část vyplnily destičky a kterou lepidlo. Základní kontrolu kvality spoje lze provést vizuálně, ovšem drobné nedostatky nám mohou zůstat skryty. Proto na povrch aplikujeme kontrolní nástřik základní barvy, která odhalí drobné nepřesnosti. Výsledný povrch je dobrý, práce se zdařila. Čas tímto strávený se počítá na minuty. Spoj je pevný a absence klasického tmelu vylučuje jakékoli pozdější propadání spoje v budoucnosti. Obrovskou výhodou je i skutečnost, že Mr.Surfacer zasychá v řádu sekund či několika málo minut. S dílem proto lze bezprostředně po dokončení kontrolního nástřiku manipulovat. To zkracuje celý proces od počátku tmelení po připravenost dílu k nanášení dalších vrstev barvy řádově na minuty. Jak dlouho by vám tato práce trvala s použitím klasického rozpouštědlového tmelu a kontrolního nástřiku emailovou barvou? |
"modely kamionů - Jan Rosecký" |